onsdag 31 mars 2010

same procedure as every year


förkylning.
samma visa varje år, en solstråle och alla kläderna åker av. att man aldrig lär sig.
men som om att det skulle stoppa mig, jag gav mig själv en heldag i sängen, sen visste rastlösheten inga gränser. istället pratar jag med marknadschefen på astrid lindgrens värld om deras nya matkoncept, jag läser allehanda matbloggar, jag hittar en recension av min bok i gourmet och jag leker med ord som rabarberkyss, jordgubbsflirt och äppelpoesi.
påsken blir otraditionellt nog i stockholm, påskrundan på österlen får klara sig utan mig, det blir lammstek i huvudstaden istället. jag ska ge den sista smörjelsen med rosmarin och timjan och kvantiteter av vitlök som håller alla världens vampyrer på avstånd till jul. traditionalist - javisst, påskalammet rör man inte till med nåt cross-over kök från fjärran i mitt hus. och eftersom middagen kommer hållas hos mig så äter man och låter maten tysta munnen.

och hör sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar