måndag 1 mars 2010

städse denna besvikelse


igår gjorde jag något lite out of character. jag gav någon en andra chans. jag har lite svårt för ett visst ställe vid nytorget, det är sen gammalt, men det är mest för att de heter en sak och levererar en annan. men igår efter en praktisk och tråkig dag behövde jag se lite folk och få mig ett glas vin och i ett ögonblick av storsinne valde jag sådeles att ge detta etablissemang en chans till att leverera.

återigen besvikelse.

nej, inte helt och hållet men på en det blev återigen minus i protokollet på en viktig punkt, kanske den viktigaste. jag har fått för mig att serviceinrättningar ska hålla med just det, bra service. rätta mig om jag har fel, om jag har för höga krav men till att börja med, ett leende? nej.
jag beställer ett glas vin av röd sort, hon ser lite besvärad ut, jaha, eh, husets då eller? eh, nej, gärna av lite mer kraftig karaktär.
sådär fortsätter det, jag vill beställa lite från charkdisken, eh, suck, eh ja det är väl en blandning av det kocken känner för. mmm, nu blev jag genast mer sugen.
mitt sällskap viskar att hon är den sämsta servitrisen ever, jag svarar, nej, hon är bara en vanlig servitris. är man trött på jobbet, branschen och har varit i den lite för länge så är man sådär. man har mobilen på i baren med en hög och irriterande signal, man tycker att alla beställningar utöver en stöl är liiite jobbiga och man höjer på ena ögonbrynet när man frågar om det ska va nåt mer.

så, urban deli, jag kan ha överseende med mycket, till och med marzansås på pulver i er butiksdel, men trötta servitriser som bara längtar efter rökpausen - nej tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar