söndag 14 mars 2010

godmorgon. det gäller dig också birger schlaug


jag startar vckan med att vara på kontoret klockan 07.03. rätt bra odds för att det ska bli nåt gjort känner jag. svante vaknar i takt med ljuset nu och ser till att jag också kommer upp och njuter av är solen sträcker på sig ur sängen.

förra veckan var jag på ett så engagerande event att jag var rädd att skriva om det, jag eldar bara upp mig så in i norden. "barnens egen matskola" hade final på operakällaren, det lagades fiskpinnar av glada 11-åringar och tårarna var inte långt borta. alla var där. måns från cajsa varg, bianca från foodpeople, fredrik eriksson satt i juryn och min kära projektledare från visit sweden var arrangör av hela kalaset. alla jag pratade med tipsade jag om jamie olivers utmärkta talk på ted.com som handlar om barn i usa som gissar på päron när han håller upp en potatis. hjälp.
jag pratade och pratade och önskar ibland att hela regeringsprojektet gick ut på att ta ut barn i spenaten och visa dom vad en ko är. är det nån som nån gång vill få mig att hålla låda (som om det aldrig händer annars) så fråga mig hur jag skulle vilja utforma hemkunskapen och skolmaten i grundskolan, kom an, fråga mig bara!

men tyvärr är jag inte jamie oliver, jag kan inte ranta runt med potatissäckar i näven på sveriges alla skolor, jag har även lite annat i pipen. denna veckan ska jag intervjua jens linder, spotta ur mig några till produktnamn på food&friends, jobba vidare på hemligt projekt nr 1 med lisa, jobba vidare på hemligt projekt nr 2 med charlotte och njuta av varenda plusgrad som träffar mitt frostnupna ansikte. men först ska jag fakturera, hey, man har bara så kul som man gör sig.

god måndag!


ps, det där med birger schlaug är ett expriment. jag återkommer om hur det föll ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar