måndag 22 mars 2010

early bird


det finns klara för- och nackdelar med att vakna kvart i sex på morgonen.

fördelar: jag var på kontoret 07.20 och hade därmed avverkat fyra av sex punkter på min att-göra-lista innan klockan var 09.00.

ja det är ta mig tusan den enda fördelen. förövrigt blir man nämligen trött och grinig senare på dagen, man äter mer eftersom man åt frukost så in i bängen tidigt och det var väl fan va långt det var till 15-kaffet?!

nog om det.

jag gör som jag gör de flesta måndagar. avverkar ditt och datt på mina listor som är av praktisk karaktär, postar brev, betalar räkningar, letar efter viktiga papper, försöker skapa nånslags ordning och reda. sen kan jag sammanfatta sådant jag kommit på under helgen i de olika projekt jag håller på med och checka av vad som har hänt ute i världen på the world wide web. alltså det här med bloggar. det gör mig lite stressad. det finns så många att hålla reda på och hålla sig uppdaterad med. min vän gabriella är en riktig bloggplog. hon dånar fram över internet och håller sig à jour med vintagekläder från san fransisco, dom fulaste taturingarna som görs i världen och vad som lagas och ställs på matbordet hemma hos fru lotta lundgren. men det är klart, hon prenumererar ju på skiten, det blir ju lite lättare då, när man får allt serverat.

jag är inte lika bra på att läsa bloggar, och om någon som mot förmådan skulle läsa min och slutar med det efter det här kopiöst tråkiga inlägget så förstår jag er.

va fan, skriva när man inte har nåt att säga. usch.

ps. bilden kommer från ett kedjemail jag fick av min mamma. sånt gör hon på måndagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar