onsdag 17 mars 2010

heaven and hell


jag är lite sentimental idag, av det slaget man blir av ett lättande besked. när man i över en månad gått och trott att knölar i ens kropp är av ondo så är det väldigt skönt när man får veta att allt är i sin ordning, dom ska vara där. min reaktion är helt enligt textboken, först kommer en massa tårar som liksom legat i startgroparna om resultatet skulle varit negativt, jaha, eh, jaha ja men va fan då. man blir liksom helt plötsligt lite sur för att man inte ska läggas in och dö.
sen kommer den pånyttfödda känslan at lättnad och att det är väl ändå kärleken som är det viktigaste här i livet och hela den hosiannan. men new age-vågen har snart brutits mot verklighetens strand och jag går och bokar en tid för manikyr för nu när jag tydligen kommer att överleva går det inte an att göra det med sånna här naglar.

livet alltså. i stort och smått.

förövrigt har jag precis insett hur bra den här låten är. jag är antagligen sist i hela världen med detta men hallå, jag har ju gått och väntat på min dödsdom, då är det inte så lätt att hänga med i populärkulturen alla gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar