torsdag 7 januari 2010

ur frustration föds idéer

så blev det till slut en blogg. inte hade jag trott att det skulle bli av den här anledningen, men den så god som någon.

problem - jag vill ha någonting meningsfullt att göra, ett jobb, ett uppdrag, ett projekt men jag gillar inte att söka jobb som man brukar göra (dvs skicka in en cv och hoppas på det bästa)

lösning - vill man ha någonting gjort får man göra det själv, jag provar på det här sättet.

så här kommer jag förhoppningsvis att skriva mig fram till en lösning på mitt problem. det blir en loggbok för mig själv om inte annat, vad gör en frustrerad och rastlös 25-åring på dagarna i lågkonjukturens glada tid? jo, hon skriver sitt första blogginlägg nånsin, tar sin hund under armen och går hem till mor och far och äter middag.
så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar