onsdag 20 januari 2010

om man ändå kunde äta post-it lappar



post-it lappar.
gula, rosa, oranga, gröna - överallt var dom i konferensrummet. jag har varit på innovationsworkshop idag och pratat om nya produkter, nya förpackningar och nya sätt att kränga mat på. det var ett blandat klientel från reklambyrån på fina gatan, kunden från jönköping och sånna som jag - jokrar i leken som slängs in för att skapa lite oreda. jag brukar få stå för det som i folkmun kallas för "crazy", "ben&jerry's-maria" som ska komma på lustiga namn som rimmar och som gärna är lite mindre pk än alla dom andra. så jag gör mitt bästa, sätter på mig den roliga hatten och håller låda.

men hej, jag klagar inte, det är inte varje dag man får sitta och slänga ur sig saker som "kan man inte göra ett "pimp my hot dog" koncept med bling-bling på korvkiosken och linneservett till sin grillade med bröd?". jag menar, jag får till och med betalt för en sån här dag. dårar.

en liten runda i östermalmshallen hann jag med under lunchpausen också. den saluhallen väcker oftast två känslor hos mig:

1. jag skulle vilja bli lyxhemmafru och handla enbart här i resten av mitt liv och sen laga mat för jämnan för att allt ser gott och inspirerande ut.

2. jag ska aldrig i hela mitt liv handla här för dom har minst 300% påslag och det är inte den mest välhängda biff värd när det väl kommer till kritan. usch.

som med det mesta, jag är lite dubbel. tacka vet jag hötorgshallen, där finns det tillräckligt många falafel- och baklavaställen för att det ska lukta lite svett, ladugård och gammalt fiskrens som sig bör i en saluhall. gott lamm har dom också och det är ju faktiskt det jag är mest intresserad av in the end of the day.

nu blir det gårdskyckling och avocado och "landet brunsås" som ackompanjemang.

good night and good luck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar