onsdag 27 januari 2010

förlåtande brunsås


andra avsnittet av "landet brunsås". jag är kluven.
det handlar om färdigmat, tillsatser och e-nummer och den debatten känns ju faktiskt bara tråkig tråkig tråkig. det finns dom som äter färdigmat och det finns dom som inte gör det, så är det, bara att hacka i sig. jag tror att dom som glatt smaskar i sig micromaten vare sig kollar på det här programmet eller bryr sig särskillt mycket om stärkelse hit och förtjockningsmedel dit. det är som med maskrosor i rabatten, man vet att dom finns där men livet är liksom för jäkla kort för att ligga på alla fyra för jämnan och gräva.
sen är det tvära kast, det sågas av fötter från vildsvin, flås och mals och till slut blir det korv. en hel dags jobb och barnen säger att hot dogsen ändå smakar bättre.

suck.

men det jag gillar i programmet, som i övrigt känns mest som gamla nyheter, är att pekfingret faktiskt inte kommer upp i hela rutan på slutet. trion sitter i fabrikens kontrollrum och avslutar med att säga ja men va fan, man är inte mer än människa, ibland blir det gorbys och det är väl lite mänskligt eller?
jag äter inte gorbys men jag har såklart andra käpphästar i mitt livsmaskineri och det är inte så ofta man får höra att det är okej.

tack brunsåsarna för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar