onsdag 12 januari 2011

tillåt mig demonstera


en av mina favoritscener i "jalla jalla" är när fares kommer hem till sin pappa och finner en främmande man dammsugandes i vardagsrummet. han frågar sin far vad vederbörande gör där och får svaret "äh, han ville demonstrera sin dammsugare, vi låter honom städa en stund så kan han gå sen". jag ska nu ge mig ut på liknande resa.

i höstas var jag med och tog fram varumärket pärlans konfektyr, utmärkt handgjorda kolor som kokas på gammeldags vis. fabriken drog igång i november och grytan hölls kokande dag som natt innan jul. nu ska snasket ut på byn och jag har fått den äran att gå korståg i sockerkickarnas namn. nu handlar det inte om dörrknackning a la jultidningar eller klassresans salamikorvar, de här delikatesserna ska endast säljas på stådsmässiga etablissemang. vilka jag lyckas förföra med mitt snickesnack och lisas hantverk kommer att redovisas på www.pärlanskonfektyr.se, håll utkik.

förövrigt ska jag ikväll besöka en högst paradoxal affärsidé. först gör man jeans som är så snortajta att man fullkomligt uppmanar till ett diet av vodka och anfetamin, sen öppnar man en pizzeria. ursäkta men är inte det lite att skjuta sig själv i den platta hipster-rumpan?

jag återkommer imorrn om hurvida jag också får lägga döskallen på hyllan.

1 kommentar: