onsdag 19 januari 2011

copykatt och pizzahatt

precis när jag uttryckt orden producera mera och uppmanat att släppa ängslan tar den ett stadigt grepp om min nacke. januari-bluesen drar ner mig under ytan och det handlar inte längre om ängslan att vara banal, det finns helt enkelt inget kvar att uttrycka. tur då att man har roliga vänner som kan lätta upp vardagen och inspirera till statusrader på facebook i brist på egen fantasi.

en god väns pojkvän ligger måndagmorgon och trynar i sängen när morgontv'n står på. mitt i "vädret presenteras i samarbete med" tittar han ut genom fönstret och utbrister uppgivet "polen" med huvudet halvt i kudden. det tycker jag var roligt och kopierade raskt till min staturrad.

hur är det egentligen med upphovsrätten på facebook? jag får diskutera det över en surdegsbotten ikväll, äntligen bär det av till pizzahatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar