söndag 16 januari 2011

men sluta noja


tar den regniga söndagen och ser woody allens senaste "you're gonna meet a tall dark stranger". en man som gjort nära 50 filmer, man kan åtminstonde beundra honom för en sak, produktivitet. även om han nu är den neurotiska new york-bo han ofta spelar så verkar han inte särskillt ängslig, jag är filmskapare, jag gör film. jag tycker att det är en underbar egenskap som jag försöker påminna mig själv om allt som oftast. det är så lätt att man, som någon typ av konstnär/kreativ skapare, nöter ut tofflorna där hemma och vrider och vänder på varenda stavelse, penseldrag, varenda taktart. ut med det bara! varenda essä kommer inte att bli lysande, varenda utställning kommer inte bli utsåld. men du gör det du ska. det är ju större chans att nånting blir riktigt jävla smashing om du ger ut tre skivor på ett år (heja robyn)?!
det gäller även dig maria paulsson, och den här bloggen.

gör film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar