söndag 2 januari 2011

jag har inte tid med nån rubrik


ding dong nytt år! mitt i snöstormen skulle vi stå och nytt år blev det med halvtaskigt vin i plastglas, fint ska det va.
nyårsdagen var blues and beyond, finns det nåt så ångestladdat som första januari. varsågod, ett helt nytt blankt år att fylla efter bästa förmåga, sätt igång ba. nytt nytt allt är nytt och jag ville bara dra nåt gammalt över mig. men efter mycket möda och stort besvär kom jag ur sängen och tänkte att en kaffe och biscotti skulle hjälpa. det gjorde det inte. jag gick till en vän och drog med mig denna ner i fördärvet med mitt muppande. han tänkte att lite spagetti med smör och salt skulle hjälpa. det gjorde det inte. jag gick hem och hamnade framför en show med greg giraldo, amerikansk komiker med förkärlek till alla berusningsmedel och skämt om koalasex och bögar på flygplan. jag skrattade lite åt alla slag under bältet som han fullkomligt matade in i facet på publiken och täntke att det kunde jag väl unna mig på en sån här skitdag.

andra januari. vaknar pigg som en mört i lektid och nu jävlar kan alla innelistor i tidningarna och gymkort dra åt helvete. om gårdagen handlade om var i hela friden jag skulle göra av mitt liv så sjunger detta nu om vad skulle jag INTE kunna göra av mina välsignade dagar på vår jord. till och med morgoncappucinon sveps i ett andetag, jag har inte tid att sitta här och höra på alla plattetyder om nyårsnätter och lyckade ragg, ursäkta mig, jag ska ut och leva.

jag börjar med att städa skåp hemma, när livslusten rullar fram under en sten måste man passa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar