onsdag 26 januari 2011

jag ser rött


ni vet hur man presenterar en rätt med dess huvudperson i första rummet. enligt den reglen åt jag alltså till lunch lingon med köttbullar och broccoli. jaha, broccoli tänker ni, ännu ett förlorat lamm, nu har det blivit en sån här lchf-blogg av det hele och jag kan bara svara, nä.
1. broccoli blancheras (för broccoli ska aldrig kokas utan blancheras) mycket fortare än att koka tråk-kartoffel och 2. den här tiden på året är det lätt att känna sig aningen trög och glåmig så lite extra järn och vitaminer kan inte skada tänker jag. därav hamnade herr broccoli på tallriken och hör sen.

det är också mycket möjligt att ni nu tänker att det här börjar spåra ur fullkomligt till en not-another-food-blog men jag kan lugna er med att det bara är min lingonfixering som jag fått en släng av. det är nog snart över och jag lovar då att återkomma med skarpsynta analyser och reflektioner av kommunikationen i samhället i allmänhet och sarkastisk kritik i synnerhet.

hedersord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar