fredag 26 november 2010

hypocrite friday

idag är det black friday. jag förvirrar den med good friday och tycker att dom borde byta namn. good friday är långfredagen men jag tycker inte alls att den känns särskillt good, mest lång och lite tråkigt är det väl att jesus har dött även om jag inte tror att han finns. det här däremot är en good friday, det är en klämdag vid thanksgiving som man får ledigt om man jobbar på kontor. jobbar man i butik och kommers har man allt annat än ledigt. black friday är nämligen hela amerikats stora shoppingdag när butikerna öppnar kl 04.00 och man ska göra alla julklappsfynd. nu har det smaskats kalkon och varit tacksamt nog, nu shoppar vi! jag som har lite svårt för människor i allmänhet och trängsel i synnerhet tänkte gå på bio och gömma mig ifrån alltihop. tycker ändå att det är lite ödets ironi är thanksgiving, en hyfsat vettig högtid, följs av den mest giriga, otacksamma och komersiella dagen på hela året.

nej pust och fräs säger jag och sitter och letar jobb i reklambranschen istället. det känns betydligt mer relevant för världsfreden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar