tisdag 16 november 2010

anonyma mammagrisar

dom säger att det är sol i stockholm, här regnar det. universums yin och yang kompenserar, kompletterar. att jag alltid glömmer det. att jag alltid tror att det inte ska vara nåt regn på min parad. det regnar även i new york, och när det väl börjar is it coming down hard. igår var det sol på himlen men bara regn hos mig som han den andra sjunger i visan. det var gråtfest och hemlängtan och jag skulle ha, borde gjort, tänk om jag bara kunde. min vän på byrån klappar mig på axeln och citerar sin terapeut "stop should'ing all over yourself".

jag har på två månader representerat mig själv i mingel-drink-networking-vm och jag börjar bli trött. klackarna skaver, det sura gallerivinet skriker i magen och måste jag äta en till tonfisktartar den här månaden så skriker jag. jag drömmer om dåsiga eftermiddagar i sofforna på lydmar i mina manchesterbyxor och stickade tröjor. botanisera bland rödvinerna som står i kategorin "bonniga och burdusa", se hur det blir allt kallare utanför och allt varmare inuti.

det är väl bara att sänka guarden och säga som det är.
mitt namn är maria och jag är en trygghetsknarkare.

hej maria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar