måndag 15 november 2010

från faster jemima till stora pappa


hur bättre börjar man en söndag än men än all american. vår deli på hörnet är en halv trappa ner, drivs av östeuropéer och har lysrör i taket. men, dom kan vispa ihop en pannkaka och dom har en helt okej radiokanal på skval så vi rullar ner i pyjamasen vid 10-rycket.
pannkakstallriken har två rediga plättar, två ägg any style och skinka, bacon eller odefinierbar korv. vi tar in en och delar med fried eggs och skinka för sofia, bacon för mig. allt blir bättre med bacon, särskillt söndagsmornar.

resten av dagen spenderas som sig bör. promenad i parken, flee market i ett garage och jag möter upp med god vän + pojkvän som är i stan och hälsar på. vi sitter på highline i eftermiddagssolen och fångar upp på vad som hänt sen sist. när vi skrattat åt hur lika våra pappor är och skvallrat om alla nya bebisar där hemma skiljs vi åt och så kommer alla känslorna på en och samma gång, som han sjunger i visan. lite motvilligt och skämsigt erkänner jag för sofia över en burgare att jag är lite hemsjuk och det får man ju inte säga när man är i världens bästa stad men det gör jag ändå. det blir ingen efterrätt på big daddy's denna gång, sofia har bråttom hem till dom desperata hemmafruarna och tur är väl det för det är ju fan va jeans kan krympa av att hänga i garderoben.

idag är det måndag, jag började med ett kokt ägg.
hårdkokt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar