fredag 26 oktober 2012

Lyckan och hur man hyr den perfekta mannen

Har äntligen förstått vad det är man behöver i livet för att vara lycklig. En bästa vän att dela lägenhet med, hurtsen HELMER från IKEA, resten kan man nämligen hyra in/lägga ut/köpa för pengar.

Vi flyttade i måndags. Sara hade hyrt "a man with a van", mycket bra exempel på sånt som kan hyras in de timmar som behövs, no strings attached. Problemet den här gången vad att vi fick "a mouse with a van", karln kunde inte bära prylar "buhu ont i knät" och körde som en kärring så vi fick betala en extra timme. Inte ens när man betalar för dem levererar dem alltid men vi slapp bjuda på frukost om man säger så.



I onsdags dags för IKEA, kommer vi levande ut genom detta är det meant to be tänkte vi. När vi, utan en upptakt till osämja, kryssat oss igenom köplabyrinten kände jag vilken jävla tur att vi är så lika när det gäller mycket. Ingen av oss har fetisch för chabby chic-spetsar, ingen av oss har åkt till Indien och väckt vår inre guru med behov av kuddar på golvet och kulörta lyktor i taket, får vi varsin vit HELMER är vi nöjda. Som vi älskar denna plåthurts. Rymmer så mycket. Skapar sån ordning. Utmärkt som sängbord. När hela klabbet dessutom går på under tusen pix var så firar vi med varsin vurre och två burkar lingonsylt. Denna gång får vi också en riktig man with a van, särdeles karl från Etiopien som bott i Norge och blandar språk som en tonåring blandar spritsorter en fredagkväll men fort kör han och vi dricksar honom som en Rockerfeller.


Sen blir det ihopskruvningsfest i salongen (aka rummet som inte är sovrummet) och efter några timmar somnar vi inåthelvete gott med varsin HELMER vid vår sida. I övrigt har vi redan våra tydliga roller i hemmet, Sara och jag. Hon ställer väckarklockan, jag väcker henne när hon snoozat tre gånger. Hon sätter på kaffet, jag kokar äggen. Det är också mestadels jag som sköter musiken och så fort några tunga beats från Missy, Diddy eller annan gangsta rap kommer på hörs hejarop från badrummet. Eller Gaga, Sara älskar sin Gaga. Idag har jag också rollen som gallerista eftersom min partner in crime är i Sverige och gosar med nykläckt brorson. Så jag sitter här och vaktar konst och tänker att det var väl för väl att man hittade den dära lyckan till slut. En bästis och en Norsk-Etiopier som gasar på rätta ställena.


1 kommentar: