onsdag 17 oktober 2012

Mätt kamrat är god kamrat

Då var det signat. Här i det gamla ölbryggeriet Albion brewery ska vi bo, jag och Sara. Bryggeriet byggdes 1808 med tillhörande pub, The blind beggar, och pumpade ut öl till 1979. Nu är det finfina lägenheter och igår skrev vi på kontraktet med vår landlord som vi fortfarande inte riktigt har bestämt oss för om han är gay eller inte. De sammetslena ögonen tyder på det, så också de bilder vi hittat vid lite efterforskningar på internet, där han är inoljad thaiboxare bredvid andra inoljade thaiboxare. Hans Clark Kent-dagpersona jobbar dock på Ernst&Young och är en mycket korrekt, ung gentleman. Vi visade direkt vem som var mannen i mitt och Saras förhållande. När hon gick runt med måttband och slängde sig med fraser om hur bra hon var på att spackla höll jag mig till de lite mer mjuka värdena, frågade om brandvarnare och bruksanvisning till tvättmaskinen.

Och vad kunde vi annars göra än att fira med en pint på the Blind beggar. Ölen var lika god som britterna bredvid oss var skräniga, total pubing. På vägen hem kunde vi inte heller låta bli att smita in på The sun in, även de kör den genuina och brandfarliga stilen.

När jag vaknade inatt insåg jag innebörden i uttrycket cats and dogs, regnet fullkomligt dunsade på taket och jag tänkte jaha, nu börjar det. Och det kommer att hålla på. Möjligtvis med ett eller två uppehåll fram till mars. Nästa hisnande tanke, jag har ju inte köpt gummistövlar än förihelvete. Den tanken var så utmattande att jag somnade om och vaknade till solsken klockan åtta. Träningsverken från igår, de gillar trappor i det här landet, satt i lår och stuss men det hindrade mig inte från att smyga upp, korsa Victoria park och köpa kaffe och mandelcroissant till min sovande kamrat. Mätt kamrat är god kamrat.

 

Jag handlade på det utmärka Loafing och promenerade tillbaka längs parken och om jag kisade lite tyckte jag allt att Svante skuttade omkring där på vidderna.

Förövrigt växer Beth Orton för varje låt. Det här är en trevlig bit för morgonpromenad över våta löv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar