söndag 21 oktober 2012

Penslar, dasspapper och cava



Flower market idag. Bättre än marknaden i sig är caféerna och ställena på sidorgatorna, gillar när det öppnas ostron i gränderna.

Sen gick jag till nya lägenheten via mataffären och gjorde där kanske den märkligaste kombinationen inköp. Penslar, toalettpapper, soppåsar och en flaska cava. Därefter gick jag hem och gick loss på klaffbordet jag och Sara köpte härom dagen, en lätt sandpappring först, sen på med färgen bara. En färg som jag förövrigt hittade i städskrubben som med all säkerhet är lämpad för väggar och inte för möbler, so shoot me. Grundarbete, målartvätt och sånt skit har jag absolut inte tålamod för, sånt är tråkigt och jag tycker livet ska vara roligt, svårare är det inte. Klaffbord med två stöd under varje skiva, det är rätt mycket pill men snyggt blev det. Nu hemma sista natten i Saras gamla hus och väntar o t å l i g t på henne som kommer hem om några timmar med josigt skvaller från sin helg i Basel.

Imorrn ska jag gå på nån lunch med Visit Sweden och trycka in löjrom i porträttet, det blir kul.

Kanske ska göra nåt åt det här först?! Nej just det, färg på händerna är ju hela poängen med
do-it-yourself om jag minns mig själv rätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar