söndag 16 maj 2010

huvudlösen för aftonen


allting har en konsekvens, en eftersmak, en baksmälla. beslut som måste fattas, glas vin som måste drickas, även om det gör ont, även om man redan fått tillräckligt. det smakar inte alltid lika bra dagen efter men förhoppningsvis var ruset gott nog för att huvudvärken ska vara värd det. man ångrar bara det man aldrig gjorde är min devis, ofta till min mammas stora förtret. men jag håller fast vid det, jag har haft väldigt få huvudvärkar som inte har varit värda besväret.

Om våren, om våren det är en bedräglig tid
då alla glada visorna skrödas
och kärleken blir till att förödas
Det enda jag vill ha är en liten smula frid
för lika väl som rosen den röda
skall även jag de maskarna göda
cornelis, jag håller med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar