onsdag 3 februari 2010

hon hittade mig


ni vet hur det är.
man skulle bara gå ut och ta ett glas med nån en tisdag på den lokala syltan. man har otrendiga jeans och en bad hair day men vad gör det, man ska ju bara liva upp februaritristessen lite, bara ta ett glas, sen gå hem.

det är just då det händer. stjärnor som faller och fioler som spelar. fyrverkerier och pukor och kastanjetter. allt faller på plats, väntan var väl värd, nu känns allt annat totalt sekundärt, haleluljha!

det hände mig igår.

gick upp, var ute med hunden, skulle ha några möten under dagen, inte mer med det. klockan blir 9.30, jag ska träffa en produktutvecklare och snacka lite löst om en idé, jag sitter med min kaffe och väntar. då kommer hon, svaret på gåtan, livets salt - lisa ericson.

en kvinna med en dröm, ingen dålig dröm och det bästa av allt, hon vill att jag ska vara en del av den. likt störtlopparen aksel svindal började min hjärna omedelbart jobba i 160km/h och min mun likaså. det fullkomligt haglade ord ur mig, ivern visste inga gränser, det här var för bra för att vara sant! hon vill att jag ska förpacka hennes idé och hjälpa henne att sälja den. altså inte förpacka rent fysiskt men i ett varumärke som inte ens finns än. vi ska göra det tillsammans, vi ska bli oslagbara, vi ska fullkomligt ta över världen. vad det handlar om? stay tuned my friends.

lisa ericson + maria paulsson. kom ihåg var ni hörde det först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar