torsdag 25 februari 2010

1+1=sant


det är många som redan hajat det. lady och lufsen, lili och sussie, batman och robin, man ska vara två. allt blir lite bättre, lite roligare, lite mer värt där man har en compadre att luta sig mot. jag blev återigen påmind om detta när jag igår kväll träffade min vän och partner in crime, fröken c. ingen av oss hade en speciellt bra dag, jag hade gått in i den berömda väggen lite grann, hon hade knockat den med armbågen. men återigen, med call and respons, pasta och parmesan så löser man det mesta. en å annan ny idé poppade till och med upp och jag kunde nöjd sjunka ner i soffan framför brunsåsen och artistprogram med tityo. även hon har fattat, hon har skapat duett med theodor från broder daniel och gåshuden är ett faktum. ge ut en skiva för bövelen!

ensam är stark säger dom. visst, man kanske kan lura sig själv, ungefär som min vän oscar säger "italiensk kaffe är gott för att man har semester, är halvfull och nykär".
men i den nyktra verkligheten är italiensk kaffe inte gott och det är inte lika roligt att jobba, leka, leva själv.

it takes two baby.

1 kommentar: