lördag 21 augusti 2010

rent hus


jag hamnar mitt i ett sommarregn som fullkomligt dränker mig på väg hem på cykeln. som en sommarkatt tittar det fram, ger mig en kyss som ingen annan och försvinner lika fort. men det svalkar så pass att jag kan ta hela slussenbacken upp på treans växel. väl uppe på mitt torg är det redan ståhej. jag tänker på madam b. flytta till nytt kvarer och det första som händer är partytält, dunka dunka, fullt pådrag. det är ett såkallat block party sponsrat av ett ölmärke som går av stapeln i afton. vad den där sponsringen går ut på förstår jag inte riktigt, ölen i fråga kostar ändå 45 kronor flaskan i den provisoriska baren.

förövrigt planerar jag för emigration. städar lådor, klistrar kvitton, sorterar bort. det känns ungefär som de som städar innan de ska flyga, ska man dö vill man ju iallafall ha rent under sängen när de kommer och delar upp bohaget. jag ska förhoppningsvis inte dö, jag ska bara resa till new york. hur länge vet jag inte än, det står ännu oklart. men den första turen går på onsdag och varar i en vecka. så långt är jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar