lördag 7 augusti 2010

dagskiftet


första etappen av bakmaraton är avklarad. inköpen.
ger mig av med starlet mot martin olsson. undrar alltid vad det är för folk som är där en lördag och handlar majonäs i 5 liters hinkar och kaffe för ett helt år. jag hittar nästan allt, 5 kg mjöl, 4 kg socker och 2 kg smör. ser de färdiga prinsesstårtorna på hyllan och undrar för en sekund om nån skulle se nån skillnad på bild? jag undrar också om det här med hembakning verkligen ligger i tiden, mazarinformar verkar ha utgått ur alla sortiment. omöjliga att hitta. runda formar i alla storlekar, varsågod, men ovala, mazarinformar - nepp. går till slut ut mot bilen och tror att jag under halvtimmen i butiken förflyttats till bangkok, luftfuktigheten har ökat med 200%, värmen med minst 10 grader.

regn, maxa bakluckan med kassar, köra till nästa butik eftersom allt inte fanns, två kassar till, köra mot studion, kippa efter luft, parkera totalt olagligt, släpa in kassar, ta ett glas vatten, köra hem.

och nu ska jag bara gosa ner mig i soffan och ha lördagsmys med hunden och popcornen och feel-good filmerna. not. jag ska föna håret och gå och jobba på sardin.

god helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar