torsdag 19 augusti 2010

rättelse

nu fick jag dåligt samvete. jag brukar skojfriskt säga att jag inte kan få dåligt samvete för jag har inget samvete, men nu bet det till. i mitt förra inlägg när jag triumferande berättar om min nya granne bryter jag mot mina egna regler. jag skriver om min beundran för hennes integritet och sen fullkomligt sliter jag upp garderobsdörren och outar henne som en skvallerfrisk tonåring.

hon är ju bara en dam som vill flytta in. som om det inte vore nog med allt stök och adressändring och nya mataffärer när man flyttar. nu har man på köpet fått en granne som basunerar ut över hela det internationella nätet var man bor. nej, jag tar tillbaks. från och med nu kommer jag bara referera till min granne som madam b.

och snälla ni som kanske delar min vurm för denna författarinna, kom inte och knacka dörr. stör henne inte för guds skull, då kan jag inte förlåta mig själv. låt oss ha litterära salonger uppe hos mig på fyran istället.

det bästa vi kan göra i nuläget är att ligga lågt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar