torsdag 11 februari 2010

raseri som roar


idag var första gången på länge jag satte min fot på ett museum i stockholm. jag förärade nordiska museet ett besök och gick igenom svenska trender och traditioner, dukade bord, möblerade rum och tvättstugeustställningen. den senaste framkallade mest skratt med sin samling av arga lappar om ludd som satt kvar i tumlaren och ostädade tvättstugegolv. det finns mycket raseri där ute. var annars ta ut det än i tvättstugan?
min favorit var kort och koncis:

gud ser dig.

med gud som mitt vittne gick jag även igenom muséeshoppen och satt i cafét en stund. jag var där på inspirationsrunda och möte med lisa, min partner in crime i det hemliga projektet. det hemliga projektet har numer ett namn, men det är såklart inte officiellt än. nej, vi suger på den karamellen lite till, bokstavligt talat...

imorse var ju också mina 15 seconds of fame i etern, radio sjuhärad, frukostklubben. här kommer en länk där man kan lyssna igen.
http://www.sr.se/cgi-bin/sjuharad/program/index.asp?ProgramID=56&Format=107

man trycker då på 08.00-08.30 passet och spolar sig in till mitten ungefär, där, efter den popballadiga låten med peter jöback, där kommer jag in och berättar om hur man tar raka köksvägen in till mitt hjärta. jag tycker det gick rätt bra, jag tycker jag kändes "radiomässig", hyfsat artikulerad men ändå spontan.

varsågoda att göra er egen bedömning.
bilden är från en dimmig men galet vacker morgon som blev en ännu vackrare dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar