måndag 8 februari 2010

kvällsöppet


det är inte så ofta man krockar med någon i livet som det bara klickar med. möten utan prestige, utan rätt eller fel, möten där man blir den bästa versionen av sig själv. när man hittar en sån människa ska man suga sig fast som en igel.

den fabulöst härliga känslan har jag fått i både nya och gamla bekantskaper på senaste tiden. det ger mig så mycket tankeverksamhet att jag numer håller kvällsöppet på mitt hemmakontor. dels för att tv-tablån denna kväll lämnar mycket att önska men mest för att jag för tillfället tycker det är förbannat kul.

jag har så att säga blivit ett med jobbet.

en av dom här människorna heter charlotte. vi möttes första gången i september 2008 av en ren slump en lördagmorgon på ett café i gamla stan. nu träffades vi igår med papper och penna för att sätta ord och struktur på tankar vi haft ända sen den dagen. här snackar vi dans utan tramp på tårna. jag bubblar iväg i metaforer och tankevurpor och hon är en fena på att plocka ner det jag säger och ge det struktur och mening. jag servar, hon smashar. jag skjuter i nätet och hon skrattar, med mig, inte åt mig. vår gemensamma vision om företagande och kommunikation finns numer på papper och domänen är registrerad. utan att avslöja för mycket kan jag säga att ledorden är hängivenhet, passion och koceptuell kommunikation. vi tycker att man ska ta världen och sig själv seriöst men inte så allvarligt.

förövrigt har charlotte en förbannat smart och genomhärlig pojkvän och hon gillar att sitta på lydmar på söndagar lika mycket som jag. en riktig spetta med andra ord.

ps. nu har jag meckat lite med inställningarna här så alltifrån borgare till bönder kan kommentera här nedan. om lusten skulle falla på.

1 kommentar:

  1. Spettan faller pladask och tackar ödmjukast. Sparrisen har verkligen gjort sitt och jag säger halleluja för kvällsöppet, fortsatt tango och mer härligt tennisspel! Förpackningsindustrin har fått en helt ny aktör att tampas och utmanas med, allvarligare än så är det inte!

    SvaraRadera