onsdag 3 augusti 2011

en hjälte med tangakalsong


jag ligger lite efter när det gäller sommarpratandet. alltså, jag pratar väldigt mycket själv men jag har inte lyssnat på dem som gör det proffesionellt. men härom dagen la jag mig däst i eftermiddagsskuggan och rattade in gustaf hammarstens snack. o jösses.

han berättade om inspelningen av filmen brüno, en film jag inte än kommit mig för att se men sasha baron cohen är ju ett geni! gustaf berättar om inspelningen av slutscenen, hur allt var väldigt nära att gå åt helvete flera gånger men att när han till slut ligger i buren, hånglandes med cohens alias straight dave med testosteronstinna amerikaner som löper amok utanför så känner han det. det är värt det. hela inspelningen när han flera gånger frågat sig själv va fasen han håller på med så var det för denna slutscen och vad den blottar hos inskränkta neandertalare som blir rosenrasande när ett bråk går över till kärlek, just för att det sker mellan två män.

så i dessa pridetider uppmanar jag alla att se klippet och lyssna på programmet. sånna här hjältar måste hyllas, det är underhållning, det är skräckfilm på riktigt och det är ibland det viktigaste man kan ägna miljon-hollywoodbudgetar åt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar