onsdag 9 juni 2010

two to tango


jag vet att jag har sagt det förut men det tål att upprepas. och kom igen, är det inte typ 90% av våra tankar som vi redan tänkt dagen innan? åter till ämnet. fan vad mycket enklare allt blir när man får gnälla av sig för rätt person som kan peppa upp.

hade lunch med miss c igår på le rouge. vi pratade strategi och nästa drag i vårt projekt. hon frågade om mina nuvarande uppdrag och jag sa att jag väl inte riktigt är helpeppad. hon öppnade pandoras box. allt kom ut. tänk om bara folk kunde göra såhär och varför kan man inte och om jag ändå bara fick. och där sitter hon som en spegel och bara vänder på allting, ställer frågan tillbaka och efter en provencalsk sallad och en cidre är allt plötsligt löst.

jag läste en artikel om att man ska fejka lycka tills man känner den. att man inte ska ventilera sina irritationer. skitsnack säger jag. ut med det bara, har du tur sitter det en smart vän mitt emot som kan säga åt dig att det är dags för skärpning.

basta
!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar