tisdag 8 juni 2010

loves all. serves all


jag har gått tillbaka till mina rötter. servisyrket.

efter säsonger och åter säsonger på västkusten i mina yngre år kom längtan till servisförklädet tillbaka. jag skriver om mat, tänker på mat, pratar om mat dagarna i ända men den faktiskta maten var väldigt frånvarande i mitt liv. jag saknade också människor, lite rock'nroll och att totalt gå upp i känslan när allt annat försvinner. min lösning stavades sardin.

så nu svassar jag fram mellan borden på tapasbaren på nytorget. maten är föredömlig, det är en ynnest att vara stolt över varje tallrik som ställs fram. allt är gott! sardin är också mitt typ av ställe, litet, högljutt, smått rörigt - jag känner mig hemma. inget är helt enligt reglerna, varken recepten eller servicen men folk verkar trivas och jag dansar fram maten till salsatonerna på hög volym.

så hjärligt välkomna till en liten bit av himlen på nytorget. denna vecka servar jag torsdag, fredag och lördag.

olé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar