måndag 11 april 2011

sånt man är

trött på den tvekande årstiden. våren, du leker med mina känslor, bestäm dig.

förvånad över min plötsliga lust för jogging.

faschinerad över hur man kan sätta trötthet bakom det mesta även om det motsäger sig självt.
vårtrötthet till exempel.

glad för att min frisyr för en gång skull sköter sig exemplariskt.

ledsen över att jag missade klungan på dansens hus, det sägs ha varit något i hästväg.

skamsen för att jag härom dan gjorde mig lustig över folk i allmänhet som dansar frigörande dans med små scarves, det får väl de göra om de vill.

förbryllad över att de idag förbjuder burka i frankrike. än mer förbryllad över att man måste gå en kurs i meborgerliga värden om man bryter mot förbudet.

imponerad av min vän karin som snart ger ut en bok. tuff är hon.

oroad över att jag blir äldre. alltså inte gammal utan bara äldre.

nyfiken på vad som ska hända i sommar. det händer alltid en massa konstiga saker på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar