söndag 24 april 2011

påsk i söder

påsken har rört sig från malmö till köpenhamn till österlen, här är några observationer.

i köpenhamn skippar du med fördel allt vad nyhamn heter och går istället till christianshamn. lugnare, fler locals, mindre smörrebrödspropaganda. håll även utkik efter matvarubutiken fakta, vinet kostar 25 kronor och är inte half bad. har man ingen is går det lika bra med frysta jordgubbar.

pågatåget från malmö ut till spenaten på långfredagen är värre än en djurtransport i öst. jag fick golvplats, dvs satt på steget ner till perrongen men vad gör man inte för att uppleva lite kultur med andra stockholmsjävlar på österlen.

siktar du på roadkill till middag, sikta på fasan. dom flyger lågt och långsamt, jag höll på att få en rätt in i grillen på min starlet -85 under jungfruturen för året.

min hund mår oförskämt bra på skåneslätten. känns okristligt att ta in honom till mariatorget igen. där har han å andra sidan dolly, affe, tage och alla dom andra polarna. frihet eller sällskap, detta ständiga enigma.

tack tv-nyheterna för att ni på påskafton visar ett inslag om mask förekommande i ägg.

maskrosjärn är ett förbannat användbart verktyg.

det var en smått religiös upplevelse att äta årets första grillmåltid. dom kanske var nåt på spåren back in the hedenhös days. fuck induktionshäll, hej lägereld.

imorrn åker jag hem. fy fan va gott det ska bli med cappucino och surdegsbröd igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar