fredag 15 april 2011

när allt är nytt


knopparna på träden. tiden att ställa klockan på morgonen. cykelvägarna. nya ansikten överallt, hej hej hej hej och hej på dig. även de jag sett på tv tidigare är nya, nya i verkligheten.

ny röst. ny redaktörsröst. som dröjer lite innan den svarar, som väger för och emot och som tar beslut. vi gör såhär. det är veto, det är ansvar.

namnbricka, lunchmatsal, kaffemaskin, receptionist, pinsam tystnad i hissen, möten möten möten möten hela dagen. samtal samtal fan vad det rings en massa samtal.

allt det här är min bild av hur det kommer att bli. idag är nåt slags lugn före stormen. jag inväntar tornadon, bunkar konserver och passar på att tvätta. som om jag väntade på ett barn.

på måndag är det förlossning. min nya jobb-baby ska krystas ut. fram med epiduralen, det här kommer göra ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar