söndag 5 december 2010

summan av lasterna är konstant


jag följer mitt hemland på nätet som en reality show. "lilla landet i norr" bjuder på dramatik i form av snökaos, förgiftat vatten och älgar som stryker med. hur ska det gå för chefredaktören som gjorde bort sig? vad är det med tv-programmet som får c-kändisar att göra comeback och spela in nya singlar? och varför är det så kallt? i vanliga fall är mitt nyhetsintresse svalt, förutom morgontidningen konsumerar jag måttligt av det senaste men i landet långt bort fullkomligt knarkar jag rss flöden som ett barn på julafton. det måste ha lagts till en dramaturgkurs på jmk för allt är ju ta mig tusan spännande! en överviktig man satt fast i sin duschstol i flera timmar innan undsättning var på plats, vadå, va, mer - jag måste veta mer! att sj fuckar ur såhär års är ju knappast av nyhetsvärde men plötsligt suger rubrikerna in mig - va, stod still? i flera timmar? det är ju skandal!

jag hoppas vid gud att denna nyhetsvurm är något övergående, annars kommer jag sitta där sida vid sida med min far från aktuellt kl 18 till sena nyheterna och få min dagliga fix.

och då är det ju bara att kasta in handduken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar