tisdag 10 april 2012

Öppet brev till Luuk&Lokko

Idag gick jag in på er site på sr.se för att hämta hem spellistan och när jag scannar över rubriken läser jag "En podradioshow i tio delar". Men vänta. Vad står det på det senaste avsnittet, #8. Staketsymbol åtta. Det är bara två avsnitt kvar. Hjärtat rusar igång och jag får nåt glansigt i blicken. Två avsnitt kvar. Och sen är det bara, slut? Det känns ogreppbart. Och det är precis som när Pricken har dött och folk säger "det är väl bara att köpa en ny hamster" så måste jag säga nej, det funkar inte så. Visst vore det enkelt om livet var så ersättligt men nej, tyvärr, så är det inte konstruerat.

Vadå, vad tycker ni att jag ska göra, börja lyssna på nån annan helt random podcast typ Berg och Strömstedt? Som om det skulle vara samma sak? De kommer ju aldrig att bli sådär smågubbigt ängsliga och hämningslöst nördiga som bara ni kan. De kommer ju aldrig namedroppa producenter för den där EP'n som gjordes innan nån av er var ens påtänka, inga andra kan vara lika modernt bakåtsträvande och föredra snigelpost och definitivt inga andra kan prata om estniska påskdesserter och annat vidrigt som man håller på med i landet där i öst. Så nu får ni faktiskt hjälpa mig. Jag helt enkelt kräver en lista på kvalitativa substitut att ha i öronen när jag promenerar mellan kolonilotterna i Tanto och småskrattar för mig själv när Kristian blir alltför anal eller Andres för trettioandra gången susar iväg i ett sidospår om att han faktiskt har bott i London.

VEM/VAD/VILKA ska få ta över mina hörselgångar nu? Svara!

Med vänliga, men smått desperata, hälsningar från ett fan.

2 kommentarer:

  1. Åh, nu hoppas jag att det droppar in lite kommentarer här. Behöver också tips! TIll skillnad från dig Maria, tycker jag dock att Luuk & Lokko är så oskönt ängsliga och kan inte alls njuta av det. Nu vill jag inte förstöra för dig (för tro mig, det kommer fler än 10 avsnitt - kom ihåg var du hörde det först), risk finns ju att du nu kommer att störa dig på just detta - att de liksom aldrig skrattar ifrån hjärtat. Till min STORA förvåning är jag dock helsåld på Filip & Fredrik (det min vän hade ingen trott), DÄR kan vi snacka om nörderi och anala drag. Jösses.

    VIlka andra poddar gillar du? Jag är nämligen helt besatt av att lyssna avsnitt, t ex minst ett innan insomningstabletten kickar in.

    Tack för en bra blogg för övrigt, du skriver alldeles fantastiskt bra. Mycket bättre än vad Luuk & Lokko pratar.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla, jag blir väldigt glad för positiv kritik om min blogg, det är min obetalda baby som håller drömmen vid liv att skriva annat än reklam så tack!

    Jag är också en stor beundrare av Filip & Fredrik, imponerad över hur pålästa de är om högt och lågt och hur de, med allt de gör, drämmer till en välriktad spark i mediasveriges annars så slappa röv.

    Så, till andra podcasts. Det är just det, jag har inte så många andra på min lista. Värvet är oerhört bra, för varje avsnitt blir jag dock mer och mer nyfiken på Kristoffer Triumf själv som håller i den, ska spana in intervjun han gav i Vettigt trams, en annan outforskad podcast. Sen lyssnar jag ofta på Stil i P1 för att Susanne Ljung har en ljuvlig radioröst och också är väldigt påläst.

    Men där tar det stopp, så fyll på för guds, och mina sömnlösa nätters, skull.

    SvaraRadera