söndag 26 juni 2011

har trafikverket kiss-och-bajs-humor?

som uppföljning på tidigare inlägg förklarar jag härmed varför jag inte har nåt körkort på fickan när jag bränner runt på vägarna.

jo det förhåller sig såhär. jag blev bestulen på hela min plånbok i new york och anmälde därefter mitt körkort stulet hos polisen. jag försäkrade mig där även om att det var tillåtet att köra med polisanmälan tillhanda innan det nya kortet kommit, jo det var okej.

jag ringer så trafikverket och beställer blankett för mitt ärende. hem kommer ett papper med en ruta där man ska klistra in den nya körkortsbilden, skriva under och skicka tillbaka till verket i fråga. varför man nu inte kan maila in bilden efter att man har storleksanpassat den i photoshop är för mig en gåta men jag kan tänka mig att det är något politiskt korrekt med att tvinga in folk i en sån där autombat i tunnelbaneuppgången. detta har nu inte blivt av, jag väntar fortfarande på en good hair day eller helt enkelt modet att kliva in i den där maskinen och dra för det lilla draperiet, jag vet inte varför men det känns skämsigt.

sen kom en annan avgöra käpp i hjulet. min far skulle en dag ta min hund på promenad och sedan lämna honom hemma hos mig. jag kommer hem, hunden är vid liv, allt frid och fröjd. men min pappa, vän av ordning, vill utföra sitt uppdrag till fullo och känner ett behöv av att deklarera vad som uträttats på promenaden. han greppar ett kuvert och skriver med tydliga bokstäver "kiss och bajs! puss pappa". när jag läser detta och sedan vänder på kuvertet inser jag ju att det är det förtryckta svarskuvertet till trafikverket min far har användt till den utförliga toalettdeklarationen. jaha, men ta ett annan kuvert då slashas tänker ni, nej men det är inte helt lätt, av nån anledning var det ett litet hål mitt i det förtryckta kuvertet, så att de anställda ska kunna se vad ärendet handlar om, vad vet jag, det kändes essensiellt det där hålet.

så, eftersom det tar mig lite emot att skicka in nånslags kissochbajs-humor till ett statligt verk så har handlingarna blivit liggande. vi får väl se om jag gör nåt så crazy som att stämpla ett eget hål i ett annat kuvert eller så beställer jag helt enkelt nya papper. jag väntar ju ändå på det där bra hårdagen.

1 kommentar:

  1. tack för dagens gapskratt. hoppas du fått ut ett nytt körkort nu! kram

    SvaraRadera