onsdag 4 maj 2011

jag tar tillbaka allt


nu förstår jag.

nu förstår jag kris i småbarnsåren och take away mat. nu förstår jag skippade träningstider och obefintligt sexliv. jag fattar hur man får musarm, förkylningar och att man blir misantrop i kollektivtrafiken. urtvättade underkläder med slappa resår, fredagsmys i soffan och lampan som släcks kl 22. senast. jag förstår hur man drunknar i matlådor, dåligt samvete, utbrott på barnen på ica, småpikar till sambon, orakade ben, magsårstabletter, tömma diskmaskinen, flagnat nagellack, halvfabrikat, all inclusive semester, torktumlarludd och hur man mitt i allt det där tappar bort sina drömmar och bilden man en gång hade av ett balanserat och harmoniskt liv.

ni som jobbar 9-5 och har en familj samtidigt, hatten av. för mig har det gått tre dagar och jag är slut som artist när jag kommer hem. och då har jag ändå bara mig själv och hunden att ta hand om.

and that's enough.

1 kommentar:

  1. thanks! Känns fint att någon därute förstår...

    SvaraRadera