onsdag 22 september 2010

väskan, dammsgaren. förvirrad


om jag vanligtvis är en emotionell människa är jag just nu en torktumlare av känslor som fastnat i centrifugprogramet. om fyra dagar åker jag och jag känner allt på en gång. mest av allt jag känner jag igen mig. jag blir såhär.

jag är glad för att jag ska åka, att jag faktiskt kommer iväg. vad som började med en liten tanke i juni har nu lett till en flygbiljett och en överfull väska. samtidigt är jag ledsnare än vad jag vill erkänna över dom jag lämnar. jag är ju trots allt en mammagris av stora mått och mina vänner som gör mig till den jag är, vem är jag utan dom? jag är också nervös för att jag verkligen fått allt gjort som måste göras, betala räkningar, ställa om post, köpa 15 kg hundmat, städa i alla hörn. senast jag for till staterna för en längre tid slutade det med betalningsanmärkning, skatten kom emellan. man ska inte tro att man slipper betala skatt bara för att man inte är i sverige. så nu har jag betalat skatt ända till december. ruinerad.
förövrigt är jag också rastlös, paralyserad, tankspridd, onåbar, babblig, gråtmild, sömlös, sentimental och pedant.

mest av allt är jag ändå exalterad för att jag ska få börja ett nytt jobb på måndag och använda min insomnade hjärna. jag hoppas torkprogrammet kommer av sig av jetlaggen så jag kan greppa nåt i röran när jag kommit fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar