onsdag 29 september 2010

mad life


ge mig ett rum. ge mig papper, pennor, post-it lappar, white boards och några öppensinnade människor. ge mig några läsk och en bra spellista. ge mig högt i tak, fritänkare, ja-sägare, lite vansinne och självdistans.

ge mig det och jag ska ge dig kommunikation.

vad händer här på kontoret på madison avenue? folk sitter vid sina datorer. från morgonkaffet till lampan släcks för dan. man sätter på sig sina hörlurar och stirrar på skärmen. man äter lunch vid datorn (som man självklart har fått levererad, gud förbjude att man skulle gå ut i 5 minuter), man släpper inte skärmen med blicken, man zombiefieras av det blå-glåmiga ljuset som reflekteras upp i ansiktet. och det är tyst. tar man av sig hörlurarna är det för det mesta helt tyst.

med den överskottsenergin som jag bestitter just nu kan jag springa central park runt när jag går härifrån. och alla som känner mig vet att jag inte är en joggare av stora mått.
jag trodde att detta var new york, jag trodde allt var möjligt, jag trodde att the sky was the limit, jag trodde att jag skulle make it here if anywhere. jag trodde att "in a world of dinasours it's good to be a frog" som byrån predikar på hemsidan. strawberry frog? fat toad om du frågar mig.

som vanligt måste jag nog göra det själv om det ska hända nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar