måndag 26 april 2010

måndag - en ödmjuk dag


en klassisk frilansar-söndag blev en raketstartande måndag. igår, smått gnagande samvetskval och semi-ångest för att min omättliga frilanssjäl inte preseterat sitt bästa föregående veckan. när jag väl gav upp för lättjan, åt söndagmiddag och bara skulle strösurfa lite kom det förlösande. söndagsidéerna.

det är idéer for the books, idéer i sitt slag, precis som dom alltid är en söndagkväll vid nio-nyheterna. när gemene man har en krypande känsla av måndagen som närmar sig har jag primetime workshop med mig själv. två timmar brillians och sen kan jag somna lugnt med min egen förträfflighet som vaggsång. måndagmorgon har aldrig varit ljuvligare, bara att förvalta och förverkliga allt som kartlagts kvällen innan.

seger lägges till seger, tack gode gud för vilodagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar