torsdag 15 april 2010

malmö dag 1


klockan är 14.20 när planet tar mark på sturups flygplats men min dag började för länge sen. efter en natt med en rejäl matförgiftning som påminner mig om att jag lever kravlar jag mig ut till bromma för att mötas av ovissthet. men vi gick till slut genom askan in i elden och kunde flyga söderut.

väl framme vet jag direkt vart jag kommit när busschauffören erbjuder mig hitman-tjänster på stående fot om någon skulle neka mig ungdomsbiljett. då skulle han döda dom, inga problem. åh malmö! jag går till kaffebaren som överenskommit och hämtar nycklarna till min väns lägenhet, hon är själv i lund på föreläsning. efter mycket möda och stort besvär är jag uppe för alla trappor och tar mig en siesta med en mage som fortfarande uttrycker sitt missnöje nu och då. jag vaknar och tar en promenad i en stad som för mig egentligen är rätt okänd, men malmö bjuder till, jag känner mig hemma på nåt sätt. en ask jordgubbar i kvällsolen på möllevångstorget och det känns sådär uuuunderbart osvenskt, både magsjukan och folklivet runt omkring.

om bara timbuktu kunde släntra förbi så ska jag inte be om nånting mer, jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar