måndag 12 april 2010

måndag 12/4


upp i ottan, hunden vill ut. en bra väckarklocka när resultatet är att jag är på kontoret redan halv nio. ringer en journarlist som mailat och vill skriva om boken, ska skicka ett recept och bild ur picknick-kapitlet under dagen. imorgon är det matlagningsevent ur kokboken på studion i vasastan för 17 personer, börjag skriva inköpslista trots att förrätten inte är spikad än. bestämmer mig till slut för att köra en moules iallafall trots vissa råd om att det är knöligt till så många, äh va fan, det är ju gott.

sen kommer animatörpatrik till kontoret, berömmer honom för den nya illustrationen av södermalm som han redan fått flera beställningar på. vi diskuterar möjliga försäljningsställen och jag ger honom några namn. får mail av en kompis som drar till new york på onsdag, han ber om några tips och jag skickar avundsjukt iväg mina bästa smultronhak. fler kom ihåg på listan till imorgon, hur många glas vin dricker folk på en tisdagkväll? catering-christin ringer och bekräftar lokalen för begravningen om två veckor. vi bokar möte för planering av snittar.

går hem och letar i bildarkiven efter tortelinisalladen med fikon som ska till damernas värld. nitlott. får ringa pappa som har en back-up. hans mail krånglar och det blir lunchpromenad med hunden för att hämta bilden personligen. ringer bageriet bredvid studion och lägger undan en levain till imorrn, jag vet hur fort dom ryker från hyllan.

klockan 14 möte med formgivare och produktutvecklare för att titta på nya loggor. guld eller inte? sans serif eller inte? blir snurrig av alla varianter, vi sover på saken och bestämmer senare i veckan. sanna från dn ringer och undrar om jag inte har nån kompis som bor i en snygg, liten lägenhet hon kan göra ett reportage om. jag säger att jag ska se vad jag kan göra, hon säger att jag kommer bli belönad.

tar bilen och handlar alla råvaror till imorgon. 16 flaskor vin, 3 matkassar, allt fanns utom köttet som jag hade tänkt mig. får komplettera imorrn. räknar in glas, tallrikar, åker hem med färdigmaten från butiken, må matnördsgudarna förlåta mig. kommer hem till en överlycklig jycke, tar en promenad till bellmansgatan och andas in våren som känns som den är här för att stanna. går upp för mina fyra trappor en femte gång för dagen. hade jag haft barn hade jag satt dom framför bolibompa, men nu har jag hund och ger honom ett grisöra istället och sjunker ner med datorn i soffan. och här sitter jag nu, trött som få. men vad gör det när jag möts av den här vyn när jag kommer hem 18.30.

frilansliv, glammigt eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar