måndag 19 april 2010

lycklig fånge


jag gillar sånt här. naturen tar över och världen står still. allt sätts på paus, allt som var så in-i-helvete-viktigt-super-deadline måste omvärderas. råvaruimporten hotas. sitt ner i båten och ät svenska råvaror då för en gångs skull säger jag. vad är det som är så oumbärligt från utlandet? sluta gnäll, ät potatis, we have no bananas today, jag tror vi mår bra av det. men media och mänskligheten fungerar så.islänningarna evakueras från sina hem och löpsedlarna skvallrar om stackars stackars semsterresenärer som får stanna i värmen lite till.

bu hu.

vi behöver att naturen stökar till det lite för oss. människan blir påhittig av "katastofer". en kille i 12-års åldern hamnade ensam på en europeisk flygplats när han skulle resa hem själv. mamman utlyste hjälp på facebook, fick tag i en skolklass på genomfart och såg till att sonen fick lifta hem med dom i bussen. ett äventyr. och tänk va gott mammas pannkakor ska smaka när man till slut kommer hem och kankse tackar han för maten lite oftare från och med nu. han har fått nånting att vara tacksam över. han har fått lite perspektiv.

jag är strandad i malmö och jag är inte ett dugg ledsen. en dag till i denna inspirerade stad, några strålar sol till på möllan, fine by me.

det kunde ha varit värre, man måste alltid tänka så säger en ung anton glanzelius i mitt liv som hund. jag kan bara instämma.

4 kommentarer:

  1. Kan inte göra annat än alla hålla med!

    /Robin

    SvaraRadera
  2. för min statistiks skull, robin who?
    //m

    SvaraRadera
  3. Jag håller också med! skrattretande med stackars bortskämda svenskar..."vi har sett fram emot en semestervecka på mallorca i ett halvår, det här känns förjävligt". hahaha

    SvaraRadera
  4. För din statistik så är det Robin Dahlberg

    SvaraRadera