torsdag 8 mars 2012

och de oförtryckta röda läpparna


firar kvinnodagen och min rätt att uttrycka min kvinnlighet med dessa röda läppar. inte alla kvinnor förunnat att fritt uttrycka vilka de är, att göra sig fina, för sig själva och för andra.

och jag känner mig inte ett dugg förtryckt för att jag har läppstift, jag har tydliga bevis på att jag skulle klara mig precis lika bra i livet även med totalt omålade läppar. jag skrev ett inlägg på den här bloggen förra året när jag mådde som allra skräpigast, när jag erkände att jag inte alls var mycket till kvinna, inte mycket till människa överhuvudtaget. och eftersom jag följer statistiken på min blogg som en junkie suger i sig rester av chrystal meth i dricksvattnet så vet jag att det inlägget var det mest lästa i den här bloggens historia, någonsin.

konklusion, det jag verkar vara satt till den här jorden att göra, skriva, kan jag utföra med eller utan färg i mitt ansikte. men ska jag nu ändå vara vid liv är det lite roligare med röda läppar ibland.

1 kommentar: