söndag 25 mars 2012

la la land

jag är precis sådär ineffektiv just nu som när man har jättemycket småfix att stå i och "ska bara" hit och dit lite först. igår rev jag av en liten catering på 400 snittar, idag har jag ont i höger tumme som tryckte på skärmaskinen och i vänster axel som höll emot, vad gör man inte för egenskuren prosciutto. jag har även ont i små muskler mellan skulderbladen som jag inte ens visste att jag hade, nåja, nu fick de nåt att göra för en gång skull.

förövrigt färdigställer jag hemliga dokument som ska med på resan och tänker på hur mycket jag gillade den här filmen och den här serien och att de kanske inte alls är de bästa LA-referenserna men det är dem som är färskast i minnet. sist jag var där var jag 20 år, dvs minderårig för rusande drycker i staterna och utan körkort, men det stoppade inte mig och min vän johanna från att ha roligt. utan bättre vetande åkte vi gladeligen kollektivtrafik, när vi såg människor sittandes på trottoaren med kanyler framför fötterna struntade vi bara i att hoppa av på just den busshållsplatsen och åkte lite till. jag ska försöka hålla mig ifrån knark-kvarteren och sitta bakom ratten den här gången istället, undrar vilket som är värst...

slutligen tänker jag på hur ljuvligt det ska bli att få bära en liten klacksko och släppa ner mina axlar som frusit en hel vinter. jag tänker på alla podcasts jag ska lyssna på under flygresan. jag tänker på att den här resan kan komma att betyda lite mer för min framtid än jag vet om nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar