onsdag 14 mars 2012

i görningen


är tillbaka på det som vissa refererar som den "rätta" sidan av götgatan, därom tvista de lärde, men det känns hur som helst bra att för en gång skull inte sitta i sängen och arbeta. tänker ibland på hur man skulle förklara för en människa för säg 100 år sedan om fenomenet frilanskontor, de skulle antagligen titta på en som om man var den idiot man är. jag vägrar att bli anställd för det passar liksom inte min persona, istället betalar jag 2500:- (vilket är BILLIGT i sammanhanget) för en kontorsplats att gå till bara för att få nånting gjort, för att inte bli en komplett dåre och för att faktiskt ta sig ur mjukisbrallan nångång och för att inte hunden ska bli den enda jag har konversationer med under dagarna.

annars kan man också bli en av de här café-jobbarna som har lösenordet till wifi'n på stans alla caféer, fast let's face it, det gäller mest på södermalm och undantaget anglais. där sitter man och koffeiniserar sig själv och får därmed ingenting gjort eftersom man är så kaffestinn att man kan koncentrera sig på en sak i max 15 sekunder innan man dampar ur och måste kolla twitter, titta vem som kom in genom dörren och kanske fylla på sitt vattenglas eller bara bläddra lite i tidningen som ligger bredvid. körigt. vi har det så jävla körigt vi frilansare.

nu tar jag lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar