tisdag 5 juli 2011

hänt i dalen, dag 1


började kl 10 med seminarium, statusrapport från sverige det nya matlandet. allt är svenskt.
svenskt kött har en knapp med sitt organisationsnamn som ordförande fnissigt berättar om som framgångsrik att bära i raggsammanhang. jag försvinner genast merchandisetankar, lammkött, hängmörat, råbiff - vem skulle inte vilja ha det på en t-shirt?

när landsbygdsministern talar skrattar en man bredvid mig så han gråter. varför är oklart.

tommy myllymäki får ordet och tycker att folk ska sluta snacka om att det är så dyrt med råvaror i sverige och att mat inte får kosta något. "om man står i affären och grymtar över att en kyckling kostar 29 kronor brukar jag tänka att det kostar 10 spänn att skita på centralen".

när det var sagt fanns det inte så mycket mer att säga, nu var det äntligen lunch. i nåt okaraktäristiskt drag i att vara försynt ställde jag mig sist i kön och blev därav utan. jag gick istället och hedrade det nya matlandet med en kebab på pizzeria viking.
nu på kammaren för att ladda mig själv och datorn.

klockan 16 börjar jag dricka vin. sharp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar