fredag 9 september 2011

tjena va rock'n'roll

när jag ser en sån här rubrik vill jag återigen bort från den branschen jag har min fot i. vill inte ha en enda tå i den där ankdammen. jag var inte på nån av de sju storfesterna igår, jag låg hemma och läste ut just kids av patti smith och kände att det var helt rätt val.

däremot fick jag lätt ångest över att min biografi över åren 20-29 inte skulle bli i närheten så spännande. när har jag ätit left overs från restauranger för pengarna inte räckt till mat? när har jag sovit på golvet och skapat nätterna igenom i skenet av ett enda stearinljus. när har jag lidit för min konst? nä jag har druckit latte på rörstrandsgatan, bott i bostadsrätt och och betalat hemförsäkring. håll i trosorna va spännande.

livskrisen, är som så ofta, ett faktum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar