fredag 2 september 2011

modeunder och undermode


det är klar pre-höstmorgon när jag går ut med hunden strax före sju och luften doftar teminsstart och nytt pennfodral och inslagna böcker, jag älskar det. det nyper lite i kinderna, tur att jag köpt prima undertröjor i ull från nåt orört militärlager på min bästa second hand, de kommer sitta fint i vinter.

ja kanske var gårdagskvällen den sista med bara ben under klänningen. det var min vän som hade bokrelease för sin baby. jämfört med mig har hon skrivit en riktigt bok, en sån som innehåller högst fem bilder och har storlek 12 på texten. min gamla utgivning framstår som en pekbok med målgrupp 1-3 år i jämförelse. hon var iallafall ruskigt snygg, läbbigt mediatränad och svarade lugnt och sakligt på alla frågor, jag hoppas det blir ännu mörkare och kallare snart så jag får sitta inne och läsa. jag uppmanar alla att göra detsamma.

förövrigt terminsstartar jag på mitt nya kontor på bondegatan på måndag. helgen går åt till att köpa bänkpapper och innetofflor. ska också försöka hitta en sån där penna som man kan märka sina vantar och mössor med, ni vet hur det kan bli kapprummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar