fredag 20 maj 2011

passa din vassa twittertunga




jag jobbar ganska mycket med det här som i folkmun kallas sociala medier. men att vara facebook-junike i arbetsbeskrivningen förpliktigar. jo jag vet hur man annonserar och hur man syns på olika sätt men jag kände att nu var det dags för att ta det från korplag upp i divisionerna.

jag kontaktade en expert.



vi ses på anglais, hon har som många andra frilansare, lobbyn som sitt kontor/vardagsrum. hon pratar fort och spänner ögonen i mig efter varje påstående. jag nickar och hummar. hon berättar om slående case när foretag fått på käften, misslyckats eller jublat av facebook och andra kanaler. hon säger direkt att hon rent av ogillar hur reklambyråer använder nätverken som kampanjverktyg, enligt henne är det alldeles för riskabelt i och med att en människas negativa kommentar kan starta en lavin som är svår att stoppa. särskillt en lördag klockan tre på eftermiddagen.



efter en och en halv timme är jag fullmatat och överväger nästan att säga upp mitt facebook-konto när jag kommer hem, åtminstånde gå igenom alla mina forna inlägg och ta bort sånt som inte är till min fördel.



den lilla människans demokratisering säger hon om och om igen. jag håller med.

med skräckblandad förtjusning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar